Customer Journey Experience and Usability Manager (f/m)

 StepStone ·  13.02.2018 ·  München ·  BMW Group

BMW Group INNOVATION HEISST: VORSTELLEN, WAS SICH KEINER VORSTELLEN KANN. Teilen Sie mit uns Ihre Leidenschaft für Exzellenz. Mit Leidenschaft fängt bei der BMW Group alles an. Sie macht aus einem Beruf eine Berufung. Sie treibt uns an, Mobilität immer wieder neu zu erfinden und innovative Ideen auf die Straße zu bringen. Begeisterung für das gemeinsame Projekt macht aus einem Team eine feste Einheit, in der jede Meinung geschätzt wird. Denn nur wenn Expertenwissen, hochprofessionelle Abläufe und Spaß bei der Arbeit zusammen kommen, lässt sich gemeinsam Zukunft gestalten. Wofür Ihr Herz auch schlägt – in der BMW Group finden Sie weltweit eine Vielzahl von Unternehmensbereichen und Tätigkeitsfeldern, in denen Sie Ihre fachliche Leidenschaft mit uns teilen können. Für den Unternehmensbereich Marketing am Standort München suchen wir Sie als Customer Journey Experience and Usability Manager (f/m) Aufgaben We create premium contextual digital experiences for the BMW Group, both inside and outside our vehicles.” The business unit Digital Services and Business Models within the BMW Group develops exciting digital service experiences around our customers’ mobility needs as part of their digital life. Our market leading service line ConnectedDrive is a digital in-car offering that has set the premium standard in the automotive industry for connected vehicles. The all new and engaging personal mobility companion BMW/MINI Connected and its intelligent BMW Mobility Cloud platform provide premium personalized, contextual and seamless mobility experiences across a wide range of digital touch point thus ensuring differentiation of our premium cars and driving incremental business opportunities for the BMW Group. Our strongly international unit has locations in Chicago, USA, Munich, Germany and Shanghai, China, operating with a customer driven and agile software R&D set-up, based on a state-of-the-art cloud services architecture. We are looking for a highly engaging and innovative Customer Journey Experience and Usability Manager (f/m) for BMW Digital Products and Services. You are part of a team who is responsible to create a world class customer experience for the digital services at BMW across all relevant channels and touchpoints such as in-car, App and web. Furthermore you identify customer pain points within the customer journey and you recognize customer needs based on customer insights and data analytics. Additionally you are able to convey these needs in simple and customer-intuitive processes. Over that you work with different stakeholder teams to design and implement the new created processes in a pragmatic way. Validation of the new processes and measurement of the impact and Return On Investment (ROI) is an ongoing activity and completes your part of your responsibility. Qualifikation University degree in customer or user experience design, computer sciences, business administration, engineering with focus on customer management, usability, design, customer relations or a comparable degree. Expert knowledge in a customer experience role in a digital environment, in customer journey mapping and corresponding tools. German and English business fluent. Teamwork and communication skills. Analytical and strategic thinking. Customer focus in mindset and attention to detail. Ability to assess impact of initiatives to address customer pain points, for example customer satisfaction, revenue, engagement or loyalty. Ansprechpartner Frau Garber + 49 89 382-17001 Stellenreferenz:  118592 Wir freuen uns auf Ihre Online-Bewerbung BMW AG Recruiting 80788 München Sie suchen den Austausch, Tipps zur Bewerbung und alles rund um das Thema Karriere? Dann besuchen Sie uns auf facebook.com/bmwkarriere . Hier finden Sie viele weitere Informationen zu den vielfältigen Einstiegsmöglichkeiten sowie zum Arbeiten bei der BMW Group: www.karriere.bmwgroup.de




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